تبلیغات
مطالب روانشناسی و متفرقه - روشهای نوین ترک سیگار
   
 
سه شنبه 20 فروردین 1392 :: نویسنده : م نخکوب
همانطور که در مقالات قبلی به عوارض سیگار اشاره شده است در این مقاله به روشهای فراغت کلی از سیگار اشاره میگردد. در خصوص ترک سیگار میبایستی به نکات زیر اشاره نمود:
1- بخود اعتماد بنفس داشته باشید و به کارهای سختی که قبلأ در مقابل شما قرار گرفته و به آسانی از عهده آن بر آمده اید فکر کنید.
2- هدف از ترک سیگار را در خوددتان مشخص کنید.
3- فایده های ترک سیگار را در یک لست نوشته و هر روز بخوانید؛ بطور مثال: عمر طولانی، احساس بهتر در فرد، پس ازانداز مالی و استشمام بوی بهتر .
4- از افراد خانواده و دوستان خود درخواست کمک روحی و معنوی کنید. بشما کمک فکری نمایند ولی تحت هیچ شرایطی نمیبایست شما را متهم به این اشتباه نمایند، فراموش نکنید که شما قدم بسیار بزرگی برمیدارید.
5- برای ترک سیگار روز مشخصی را تعیین نموده و فراموش نکنید که این روز شروع زندگی جدید شما میباشد.
6- برای ترک سیگار از کمکهای پزشک مینوانید استفاده کنید.
7- ورزش را در راس فعالیتهای خود قرار دهید، در حین ورزش کسی بفکر سیگار کشیدن نمیباشد و سیگار قدرت بدنی را در حین ورزش کاهش میدهد در هفته حد اقل 30-40 دقیقه ورزش کنید.
8- در روز 3-5 دقیقه تمرین تنفسی کنید. چشمهای خود را ببندید، از بینی خود نفس عمیق بکشید و برای چند ثانیه نفس خود ا نگه داشته و به آرامی باز دم خود را از دهان خارج نمائید. خواهید دید که با پیشرفت اینگونه تمرینها در تنفس تغییراتی حاصل میگردد.
9- اگر کسی بشما سیگار تعارف کرد با قاطعیت کامل دستش را رد کرده و از ترک سیگار وی را مطلع سازید.
10- در روزی که قرار است سیگار را ترک نمائید از چند روز قبلتر تعداد سیگار را کم کنید، پاکت سیگار خود را به فردی که صمیمانه شما را دوست دارد و سلامتی شما برای وی بسیار مهم است بدهید و تا روز ترک سیگار از وی بخواهید که روزانه مقدار مصرف را بتدریج کم کند.
11- در بین افراد سیگاری مرسوم میباشد که سیگار بتدریج نمیبایستی ترک شود بلکه بصورت آنی میبایست ترک گردد. ولی در تحقیقات مشاهده میگردد که اینگونه ترک سیگار موجب اختلالات روانی میگردد. از این رو ترک تدریجی سیگار بدون هیچگونه عارضه روانی بسیار کارسازتر میباشد.
12- اگر دوست و یا یکی از بستگان شما مایل بترک سیگار میباشد بهتر است که با همدیگر این روند را طی نمائید و بیکدیگر اعتماد روحی را القا نمائید.
13- دندانهای خود را همیشه تمیز نگه دارید.
14- پس از ترک سیگار حتمأ بخود جایزه بدهید.
15- بجهت دفع سموم بدن که زائده مصرف سیگار میباشد روزانه بمقدار زیاد آب مصرف نمائید. ضمنأ با مصرف اب از خوردن مواد غذائی زیاد جلوگیری بعمل آمده و از مشکل چاقی بعد از ترک سیگار هم رهایی خواهید یافت.
16- عمومأ وقتی ناراحت هستید، پس از غذا، پس از بازگشت از کار بمنزل و در میهمانیها شما سیگار میکشیده اید، در این مواقع با سرگرم کردن خود از مصرف سیگار خودداری نمائید.
17- چون ممکن است که شما سالهای طولانی به استعمال سیگار مشغول بوده باشید دست و دهان شما شاید نتواند تحمل خالی بودن را نمائید از این رو با مصرف شکلات، خلال دندان و خشکبار از نظر روانی برای دست و دهان خود جسمی چون سیگار درست نمائید.
18- نظر خود را در خصوص ترک سیگار نوشته و هر روز بخوانید.
19- پشت عکس عزیزترین فرد زندگیتان جمله ای "بتو قول میدهم که دیگر سیگار نکشم" را نوشته و هر روز این عکس را دیده و آنرا بخوانید.
20- در صورت تمایل به استفاده سیگار بجای روشن کردن یک سیگار، احساس خود را در دفتر خاطرات خود بنوسید و این دفتر را هر روز بهمراه داشته باشید.
با آرزوی موفقیت برای تمامی کسانی که خواهان محیط زیست پاک برای خود وعزیزانشان میباشند.
 
منبع:www.mydocument.ir




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 01:34 ب.ظ
I know this web site presents quality based articles or reviews and additional
data, is there any other website which provides these kinds of information in quality?
دوشنبه 16 مرداد 1396 03:37 ق.ظ
Greetings! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having
trouble finding one? Thanks a lot!
سه شنبه 6 تیر 1396 02:27 ق.ظ
You can certainly see your expertise within the paintings you
write. The sector hopes for more passionate writers like you who
aren't afraid to mention how they believe. Always follow your heart.
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 02:55 ق.ظ
Great article! This is the type of info that are supposed to be
shared across the net. Shame on Google for no longer positioning this post higher!

Come on over and consult with my site . Thanks =)
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


دوستان عزیزم اگر مقاله یا مطالبی مربوط به روانشناسی دارید برای ما ارسال کنیدتا با اسم خودتان به ثبت برسد. متشکرم

مدیر وبلاگ : م نخکوب
نویسندگان
نظرسنجی
در کدام یک از حیطه های موضوعی زیر علاقه بیشتری دارید ؟









جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :